50 proc. wzrost przychodów! Grupa iCEA podsumowuje miniony rok

50 proc. wzrost przychodów! Grupa iCEA podsumowuje miniony rok

Trwająca wciąż pandemia zweryfikowała modele biznesowe wielu firm oraz ich założenia. Dla Grupa iCEA był to rok ogromnych wyzwań, zakończonych sukcesem. Minione 12 miesięcy zamykamy wzrostem przychodów z 20M do 30M pln. Dzięki ciężkiej pracy całego zespołu zrealizowaliśmy wyznaczone cele. Jaki był 2021 w Grupa iCEA i z czego będziemy go pamiętać? 

Dynamika rozwoju

Nagła zmiana zachowań konsumenckich spowodowała przeniesienie wielu gałęzi handlu i usług do świata online. Firmy musiały zrozumieć nową rzeczywistość i odpowiedzieć na potrzeby klientów. Wzrosło zapotrzebowanie na usługi digitalowe, związane z pozycjonowaniem stron w wynikach wyszukiwania. Nowe możliwości przekuły się w 50% wzrost przychodu, przewyższając dynamikę branży. Ten wynik udało nam się osiągnąć poprzez dostęp do najnowocześniejszych technologii oraz bycie zawsze o krok przed potrzebami konsumentów, do których docieramy na kolejnych kontynentach. 

Rozwijaliśmy Grupę iCEA w dwóch kierunkach jednocześnie. Nasze unikalne podejście do pozycjonowania przenieśliśmy na bardzo rozwinięty rynek, dzięki czemu uzyskaliśmy jeszcze lepsze wyniki biznesowe u naszych klientów. Wzrost przychodu, który Grupa iCEA odnotowała 2021 roku umacnia naszą pozycję lidera branży i pozwala na dalszy rozwój projektów, które mają bezpośrednio przełożyć się na efekty uzyskiwane przez naszych klientów – miniony rok podsumowuje Wojciech Haremza, CEO Grupa iCEA.

Jednym z filarów skuteczności działań i dobrych wyników Grupa iCEA jest obecność na rynkach zagranicznych w tym w USA, gdzie rozwiązania wdrażane przez Google implementowane są w pierwszej kolejności. 

Na bazie tych doświadczeń z sukcesem adaptujemy wszystkie trendy do strategii naszych klientów oraz z sukcesem pomagamy w ich ekspansji na rynki zagraniczne. W dobie wirtualnej rzeczywistości to dla wielu biznesów szansa na wygenerowanie milionowych przychodów – kontynuuje Wojciech Haremza.

W nowym roku dalej będziemy wyznaczać rynkowe trendy oraz pokazywać naszym klientom możliwe ścieżki rozwoju biznesu e-commerce, realizując strategie, które wygrywają i które bezpośrednio przekładają się na wzrost sprzedaży i zysków.

Dynamika wzrostu

Od początku istnienia Grupa iCEA kieruje się biznesowym podejściem do pozycjonowania stron internetowych, dysponując największym działem technicznym w Polsce, który budują eksperci SEO z wieloletnim doświadczeniem, wyspecjalizowani także w skutecznej realizacji strategii SXO. Dzięki temu połączeniu, klienci Grupy iCEA, pojawili się blisko 5 mld razy w wynikach wyszukiwania Google i odnotowali 58 mln wejść na swoje strony internetowe. Poprzez odpowiednio dobraną strategię i dobry UX wpływamy na użyteczność witryny, co przekłada się na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania oraz zapewnia lepszą konwersję. W ubiegłym roku nasi klienci rośli w siłę, a my razem z nimi, co znajduje odzwierciedlenie w wysokiej dynamice wzrostu usług SEO. 

Holistyczne podejście do biznesu online

Przychód wygenerowany dzięki SEO to ponad 25% przychodu uzyskiwanego przez klientów Grupa iCEA. W 2021 roku wyniósł on ponad 640 466 531 zł. Przychód wygenerowany z kanału organicznego wyniósł blisko 170 mln zł.

grafika przychód z SEO

Sama widoczność w wyszukiwarce to jednak za mało, żeby sklep internetowy generował sprzedaż. Bazując na tym założeniu, Grupa iCEA jako pierwsza w Polsce wprowadziła innowacyjną usługę SEO360. Kampanie łączące możliwości SEO z holistycznym podejściem do biznesu przynoszą naszym klientom oczekiwane rezultaty, znacząco podnosząc wskaźniki. W 2021 roku odnotowaliśmy 1 701 065 transakcji naszych klientów ogółem z czego 450 202 to transakcje pochodzące z ruchu organicznego.

grafika Porzucone koszyki

Większa widoczność marki to nie tylko efekt przemyślanej strategii, którą realizujemy już kolejny rok. Średni ROAS  z kampanii SEO wygenerowaliśmy na poziomie 1244%, a prawie 40% nowych klientów trafiło do nas z polecenia. Dzięki usłudze SXO (Search Experience Optimalization) kampanie Grupa iCEA generują o 30% większą konwersję niż średnia rynkowa. Średni CTR wygenerowany dla wszystkich klientów wyniósł 4,5%.

Grafika ROAS

Podsumowanie

Wchodząc w rok 2022 możemy pochwalić się 15-letnim doświadczeniem na rynku, zespołem liczącym ponad 300 pracowników na trzech kontynentach, ogromnym zaufaniem klientów, a także silną i ugruntowaną pozycją lidera w branży SEO i SXO. Realizując strategię ciągłego rozwoju, nie zwalniamy tempa. Największą siłą naszej organizacji są zaangażowani ludzie, którzy na co dzień tworzą Grupę iCEA. 

Rokiem 2021 zamykamy realizację strategii, której założenia przyjęliśmy w 2017 roku i z sukcesem wykonaliśmy. W tym czasie osiągnęliśmy 400% wzrost przychodów uzyskując większą niż branża dynamikę. Dzięki wytężonej pracy całego zespołu zrealizowaliśmy wiele unikalnych rynkowo inicjatyw. Rozpoczęliśmy ekspansję na nowe rynki zagraniczne, wyodrębniliśmy kolejne spółki w ramach Digital Now! Holding, powołaliśmy nowy zarząd w kluczowej spółce holdingu – Grupa iCEA oraz stworzyliśmy nową strukturę organizacyjną, która pozwoli na realizację założeń strategii przyjętej na lata 2022 – 2026 zakładającej dalszy dynamiczny rozwój oraz kontynuację ekspansji na kolejne rynki zagraniczne – dotychczasową strategię podsumował Łukasz Nawrocki, CEO Digital Now! Holding.

Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Dorota Prokopiak
    Dorota Prokopiak
    PR & Communication Specialist
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    trzy × dwa =

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Pół dnia intensywnego i praktycznego szkolenia z marketingu online dla przedsiębiorców za 20 zł

    Pół dnia intensywnego i praktycznego szkolenia z marketingu online dla przedsiębiorców za 20 zł

    Z “dwóch tygodni” zrobił się już rok funkcjonowania w pandemicznej rzeczywistości, a końca ciągle nie widać. Najwyższa więc pora nauczyć się prowadzenia biznesu adekwatnie do…
    „Digital Now! Magazine” z nową redaktor naczelną

    „Digital Now! Magazine” z nową redaktor naczelną

    W redakcji czasopisma dla marketerów i branży e-commerce nastąpiły zmiany. Nową redaktor naczelną została Dominika Kawczyńska, dotychczasowa Content Marketing Specialist w Grupa iCEA.
    Grupa iCEA z nowym Chief Sales Officer – Bartoszem Wicijowskim

    Grupa iCEA z nowym Chief Sales Officer – Bartoszem Wicijowskim

    Grupa iCEA powiększyła zespół o nowego CSO – Bartosza Wicijowskiego, który wesprze Dział Handlowy, we wdrażaniu strategii sprzedaży oraz Dział Relacji Partnerskich w tworzeniu nowych…