E-commerce we Włoszech, czyli jak zacząć sprzedawać w kraju pizzy i wina

E-commerce we Włoszech, czyli jak zacząć sprzedawać w kraju pizzy i wina

Obecnie Włochy to jeden z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie Zachodniej. Biorąc pod uwagę dane, które pokazują, że Włochy mają 60 milionów mieszkańców, a 81% z nich korzysta z Internetu – liczba 78% kupujących online robi ogromne wrażenie. 

Włoski e-commerce 

Włoski rynek e-commerce szacowany jest na 11,2 miliarda euro, co obecnie daje Włochom miejsce w czołówce krajów europejskich. Ta liczba w ciągu 5 lat zwiększyła się o 60%. Na zakupy internetowe, statystyczny Włoch wydaje rocznie średnio 852 €. Dynamiczny rozwój branży e-commerce na rynku włoskim sprawia, że ten kraj stał się interesujący dla sprzedawców wielu produktów i marek, a także jest świetnym kierunkiem dla rozwoju eksportu polskiego e-handlu. 

Jaki jest rynek e-commerce we Włoszech i jak zacząć sprzedawać transgranicznie do Włoch? Na te pytania odpowiadają eksperci: Grupa iCEA – globalnej agencji SEO, która od lat wyznacza standardy w branży pozycjonowania stron internetowych, Salesupply – dostawcy usług call center i fulfillment dla e-commerce oraz Gonito – eksperta w skutecznej sprzedaży na Amazon, którzy połączyli wiedzę i doświadczenie, tworząc poradnik dla handlu online Jak sprzedawać we Włoszech?”.

Włoski rynek e-commerce jest chłonny i bardzo dynamiczny. Ekspansja na ten region jest działaniem, na które warto się przygotować. Myślę, że dobre praktyki ukazane w naszym e-booku pozwolą na lepsze zrozumienie rynku włoskiego, a co za tym idzie, lepsze wyniki – mówi Michał Nawrocki, Service Designer w Grupa iCEA.

Atrakcyjny region

Poradnik „Jak sprzedawać we Włoszech?” zawiera najważniejsze kwestie, które są niezbędne przy podejmowaniu decyzji o ekspansji na rynek włoski. Wskazówki oparte o case study z prawdziwymi przykładami z obszarów: marketplace, własny sklep i obsługa klienta, fulfillment, seo, tax-wise wskażą właściwy kierunek działań i podpowiedzą, co należy wziąć pod uwagę, rozpoczynając sprzedaż na Półwyspie Apenińskim.

Tworząc wspólny poradnik, chcieliśmy, aby odbiorca mógł znaleźć niezbędne informacje z najważniejszych obszarów związanych z ekspansją zagraniczną w jednym miejscu. Znajomość angielskiego wśród Włochów jest niska, dlatego zależało nam, aby zaznaczyć, jak ważna jest komunikacja i obsługa klienta w rodzimym dla klienta języku. Chcąc przekazać naszą wiedzę, opieraliśmy się na prawdziwych case studies w celu pokazania, jak naprawdę może wyglądać wdrożenie sklepu na rynek włoski – współpracę przy e-booku podsumowuje Damian Kuczyński, Co-owner w Salesupply Poland.

Niska konkurencyjność

Gwałtowny wzrost popularności zakupów online wśród młodych Włochów oraz szybko budująca się infrastruktura cyfrowa tego kraju wskazują na to, że Półwysep Apeniński ma szansę w najbliższym czasie stać się jednym z największych rynków e-commerce w Europie. Ponadto, jak pokazują analizy, włoskie e-sklepy nie są w stanie sprostać szybko rosnącemu popytowi, dzięki temu otwierają się ogromne możliwości dla zagranicznego e-handlu. Wśród e-sklepów dominujących we Włoszech na pierwszym miejscu zdecydowanie góruje Amazon, który przychodem w wysokości 2,6 mld dolarów, w 2019 roku zdeklasował inne sklepy.

Poradnik powstał w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie rynkiem włoskim wśród sprzedawców online. Jako Gonito coraz częściej otrzymujemy zapytania o opłacalność działań na Amazon.it, dlatego postanowiliśmy  wyjść naprzeciw potrzebom przedsiębiorców i dostarczyć im cenne wskazówki, które nie tylko pomogą zrozumieć specyfikę rynku IT, ale również umożliwią sprytne wykorzystanie narzędzi oferowanych przez platformę Amazon, a w konsekwencji skalowanie sprzedaży na tym marketplace – mówi Patrycja Szczęśniak, Marketing Manager w Gonito, ekspertka w sprzedaży na Amazon.

Jeśli czujesz, że to odpowiedni moment, by rozwinąć swój biznes i interesuje Cię ekspansja na rynki zagraniczne, ale nie wiesz, w którym kierunku podążyć, pobierz bezpłatny poradnik Jak sprzedawać we Włoszech?” i poznaj rozwiązania przygotowane przez ekspertów z branży e-commerce.


O firmie

Grupa iCEA to kluczowa spółka holdingu Digital Now!, która działa w sektorze marketingu internetowego. Dzięki biznesowemu podejściu do pozycjonowania stron internetowych realizuje strategie, które bezpośrednio przekładają się na wzrost sprzedaży i zysków swoich klientów. Od 2007 roku wyznacza standardy w branży SEO/SEM. Dysponuje największym działem technicznym w Polsce, liczącym ponad 300 pracowników, ekspertów SEO z wieloletnim doświadczeniem. Firma rozwija się także poza granicami Polski, gdzie z powodzeniem realizuje projekty w USA i Azji. Pracuje dla takich klientów jak: Romet, Viessmann, PZU, Orange, Bielenda, Sneaker Peaker, nokaut.pl, epaka.pl, 123 Łazienka, Lou, Gerda, merlin.pl i wielu innych.

grupa-icea.pl

Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Grupa iCEA
    Grupa iCEA
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    dziewiętnaście − jedenaście =

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Znamy wyniki programu akceleracji Digital Now! Holding!

    Znamy wyniki programu akceleracji Digital Now! Holding!

    Po 3-miesięcznym okresie rekrutacji ogłoszone zostały wyniki programu akceleracji Digital Now! Holding, który skierowany był do polskich start-upów tworzących rozwiązania dla branży e-commerce. Partnerem programu…
    Grupa iCEA z nowym Chief Sales Officer – Bartoszem Wicijowskim

    Grupa iCEA z nowym Chief Sales Officer – Bartoszem Wicijowskim

    Grupa iCEA powiększyła zespół o nowego CSO – Bartosza Wicijowskiego, który wesprze Dział Handlowy, we wdrażaniu strategii sprzedaży oraz Dział Relacji Partnerskich w tworzeniu nowych…
    Agencja Ebrains stawia na outsourcing

    Agencja Ebrains stawia na outsourcing

    Agencja Ebrains będąca częścią holdingu Digital Now!, zdecydowała się na nietypowy dla rynku e-commerce system pracy. Proponowany przez nich model współpracy oparty jest na outsourcingu,…