E-commerce we Włoszech, czyli jak zacząć sprzedawać w kraju pizzy i wina

E-commerce we Włoszech, czyli jak zacząć sprzedawać w kraju pizzy i wina

Obecnie Włochy to jeden z najszybciej rozwijających się rynków e-commerce w Europie Zachodniej. Biorąc pod uwagę dane, które pokazują, że Włochy mają 60 milionów mieszkańców, a 81% z nich korzysta z Internetu – liczba 78% kupujących online robi ogromne wrażenie. 

Włoski e-commerce 

Włoski rynek e-commerce szacowany jest na 11,2 miliarda euro, co obecnie daje Włochom miejsce w czołówce krajów europejskich. Ta liczba w ciągu 5 lat zwiększyła się o 60%. Na zakupy internetowe, statystyczny Włoch wydaje rocznie średnio 852 €. Dynamiczny rozwój branży e-commerce na rynku włoskim sprawia, że ten kraj stał się interesujący dla sprzedawców wielu produktów i marek, a także jest świetnym kierunkiem dla rozwoju eksportu polskiego e-handlu. 

Jaki jest rynek e-commerce we Włoszech i jak zacząć sprzedawać transgranicznie do Włoch? Na te pytania odpowiadają eksperci: Grupa iCEA – globalnej agencji SEO, która od lat wyznacza standardy w branży pozycjonowania stron internetowych, Salesupply – dostawcy usług call center i fulfillment dla e-commerce oraz Gonito – eksperta w skutecznej sprzedaży na Amazon, którzy połączyli wiedzę i doświadczenie, tworząc poradnik dla handlu online Jak sprzedawać we Włoszech?”.

Włoski rynek e-commerce jest chłonny i bardzo dynamiczny. Ekspansja na ten region jest działaniem, na które warto się przygotować. Myślę, że dobre praktyki ukazane w naszym e-booku pozwolą na lepsze zrozumienie rynku włoskiego, a co za tym idzie, lepsze wyniki – mówi Michał Nawrocki, Service Designer w Grupa iCEA.

Atrakcyjny region

Poradnik „Jak sprzedawać we Włoszech?” zawiera najważniejsze kwestie, które są niezbędne przy podejmowaniu decyzji o ekspansji na rynek włoski. Wskazówki oparte o case study z prawdziwymi przykładami z obszarów: marketplace, własny sklep i obsługa klienta, fulfillment, seo, tax-wise wskażą właściwy kierunek działań i podpowiedzą, co należy wziąć pod uwagę, rozpoczynając sprzedaż na Półwyspie Apenińskim.

Tworząc wspólny poradnik, chcieliśmy, aby odbiorca mógł znaleźć niezbędne informacje z najważniejszych obszarów związanych z ekspansją zagraniczną w jednym miejscu. Znajomość angielskiego wśród Włochów jest niska, dlatego zależało nam, aby zaznaczyć, jak ważna jest komunikacja i obsługa klienta w rodzimym dla klienta języku. Chcąc przekazać naszą wiedzę, opieraliśmy się na prawdziwych case studies w celu pokazania, jak naprawdę może wyglądać wdrożenie sklepu na rynek włoski – współpracę przy e-booku podsumowuje Damian Kuczyński, Co-owner w Salesupply Poland.

Niska konkurencyjność

Gwałtowny wzrost popularności zakupów online wśród młodych Włochów oraz szybko budująca się infrastruktura cyfrowa tego kraju wskazują na to, że Półwysep Apeniński ma szansę w najbliższym czasie stać się jednym z największych rynków e-commerce w Europie. Ponadto, jak pokazują analizy, włoskie e-sklepy nie są w stanie sprostać szybko rosnącemu popytowi, dzięki temu otwierają się ogromne możliwości dla zagranicznego e-handlu. Wśród e-sklepów dominujących we Włoszech na pierwszym miejscu zdecydowanie góruje Amazon, który przychodem w wysokości 2,6 mld dolarów, w 2019 roku zdeklasował inne sklepy.

Poradnik powstał w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie rynkiem włoskim wśród sprzedawców online. Jako Gonito coraz częściej otrzymujemy zapytania o opłacalność działań na Amazon.it, dlatego postanowiliśmy  wyjść naprzeciw potrzebom przedsiębiorców i dostarczyć im cenne wskazówki, które nie tylko pomogą zrozumieć specyfikę rynku IT, ale również umożliwią sprytne wykorzystanie narzędzi oferowanych przez platformę Amazon, a w konsekwencji skalowanie sprzedaży na tym marketplace – mówi Patrycja Szczęśniak, Marketing Manager w Gonito, ekspertka w sprzedaży na Amazon.

Jeśli czujesz, że to odpowiedni moment, by rozwinąć swój biznes i interesuje Cię ekspansja na rynki zagraniczne, ale nie wiesz, w którym kierunku podążyć, pobierz bezpłatny poradnik Jak sprzedawać we Włoszech?” i poznaj rozwiązania przygotowane przez ekspertów z branży e-commerce.


O firmie

Grupa iCEA to kluczowa spółka holdingu Digital Now!, która działa w sektorze marketingu internetowego. Dzięki biznesowemu podejściu do pozycjonowania stron internetowych realizuje strategie, które bezpośrednio przekładają się na wzrost sprzedaży i zysków swoich klientów. Od 2007 roku wyznacza standardy w branży SEO/SEM. Dysponuje największym działem technicznym w Polsce, liczącym ponad 300 pracowników, ekspertów SEO z wieloletnim doświadczeniem. Firma rozwija się także poza granicami Polski, gdzie z powodzeniem realizuje projekty w USA i Azji. Pracuje dla takich klientów jak: Romet, Viessmann, PZU, Orange, Bielenda, Sneaker Peaker, nokaut.pl, epaka.pl, 123 Łazienka, Lou, Gerda, merlin.pl i wielu innych.

grupa-icea.pl

Ostatnie wpisy

    Zastanawiasz się, dlaczego Twoja strona NIE SPRZEDAJE?
    Umów się na bezpłatną konsultację SEO i dowiedz się, jak możemy poprawić Twoje wyniki sprzedażowe.
    Grupa iCEA
    Grupa iCEA
    Oceń tekst
    Dodaj komentarz

    Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

    *

    jedenaście − 7 =

    Chcesz zobaczyć o czym jeszcze pisaliśmy?

    Grupa iCEA w drodze po pozycję lidera SEO w Polsce

    Grupa iCEA w drodze po pozycję lidera SEO w Polsce

    Zmieniamy się na lepsze - oto oficjalny claim fuzji poznańskich spółek SEO, która w najbliższych miesiącach poważnie wpłynie na kształt polskiego rynku usług marketingowych online.…
    Zdzisław Dusikowski nowym Dyrektorem Działu Relacji Partnerskich w Grupie iCEA

    Zdzisław Dusikowski nowym Dyrektorem Działu Relacji Partnerskich w Grupie iCEA

    Nowy rok to dla Grupy iCEA kontynuacja strategii długofalowego rozwoju oraz optymalizacji struktury wewnętrznej. Jedną z pierwszych zmian, które mamy przyjemność zakomunikować jest awans Zdzisława…
    50 proc. wzrost przychodów! Grupa iCEA podsumowuje miniony rok

    50 proc. wzrost przychodów! Grupa iCEA podsumowuje miniony rok

    Trwająca wciąż pandemia zweryfikowała modele biznesowe wielu firm oraz ich założenia. Dla Grupa iCEA był to rok ogromnych wyzwań, zakończonych sukcesem. Minione 12 miesięcy zamykamy…