W analitycznym świecie szykuje się wielka zmiana. Już od 1 lipca 2023 roku Google Analytics 4 będzie jedynym narzędziem od Google, pozwalającym na mierzenie danych statystycznych, dotyczących ruchu w witrynach internetowych i nie tylko.
Jakich zmian możemy się spodziewać wraz ze wdrożeniem Google Analytics 4? Jak przygotować firmę na nadchodzącą rewolucję? W jaki sposób przenieść się do nowego systemu? Jaki wpływ na nowe rozwiązania mają urządzenia mobilne, z których korzystamy? Tego dowiecie się z najnowszego e-booka, opracowanego przez ekspertów iCEA Group, którzy na co dzień zajmują się analityką.
Analiza ruchu na stronie to podstawa wszystkich działań SEO, bez tego nie da się budować pozycji w rankingu. Zebrane informacje i ich ewaluacja mogą znacząco poprawić efektywność działań. Google Analytics to bezpłatne narzędzie służące do analizy statystyk ruchu i zachowania użytkowników na stronie internetowej. Pozwala na analizę większej ilości danych niż te udostępniane za pomocą Google Ads (kiedyś Google Adwords).
Wersja Google Analytics, która trafiła do użytku to usługa analityczna nowej generacji, która umożliwia mierzenie i analizowanie ruchu i zaangażowanie na wszystkich stronach i aplikacjach. To zupełnie nowa wersja i innowacyjne podejście do zbierania danych. GA4 daje możliwość śledzenia zapewniającego prywatność, pomiaru wielokanałowego oraz danych predykcyjnych opartych na sztucznej inteligencji. Dlatego firmy mogą używać nowej wersji przede wszystkim do śledzenia użytkowników na wszystkich platformach, w tym na stronach internetowych, aplikacjach i oprogramowaniu, co nie było możliwe w poprzednich wersjach, które opierały się na plikach cookie i danych stron trzecich. Nowa wersja Google Analytics wykorzystuje model oparty na zdarzeniach, dzięki czemu dostarcza nam danych zorientowanych na użytkownika.
Nadchodzą zmiany w analityce, ale nie należy się bać, trzeba je poznać! Dzięki wskazówkom ekspertów lepiej zrozumiesz ich cel. E-book „Analityka 4.0 – Google Analytics 4 krok po kroku” to praktyczny przewodnik po zmianach, jakie przyniesie GA4 oraz wskazówki jak czytać dane, aby wydobywać z nich wiedzę.
E-book „Analityka 4.0 – Google Analytics 4 krok po kroku” to idealna pigułka wiedzy dla osób, które chcą być na bieżąco ze światem analityki internetowej. Teoretyczna wiedza oraz praktyka zawarta w opracowaniu sprawią, że Google Analytics 4 przestanie być zagadką, a realnym narzędziem do polepszania wyników w biznesie. Dlaczego jeszcze warto sięgnąć po lekturę tego e-booka? Każdy z rozdziałów został napisany bardzo prostym językiem, co sprawia, że cenną wiedzę znajdą tutaj nawet początkujące osoby – mówi Mariusz Szczerbal, Web Data Analyst w iCEA Group.
Z bezpłatnej publikacji opracowanej przez ekspertów iCEA Group dowiesz się, jakie są najistotniejsze zmiany, co jest ich powodem, jak wpłyną na udoskonalenie usługi analityki Google oraz jak wdrożyć nowego Analyticsa. Przystępne opracowanie pozwoli zrozumieć analitykę internetową i jej rolę w e-biznesie. Co przygotowali dla nas fachowcy z branży?
>> bezpłatny e-book „Analityka 4.0 – Google Analytics 4 krok po kroku” pod patronatem portalu marketingprzykawie.pl do pobrania tutaj.
———————–
O firmie
iCEA Group działa w sektorze marketingu internetowego. Dzięki biznesowemu podejściu do pozycjonowania stron internetowych realizuje strategie, które bezpośrednio przekładają się na wzrost sprzedaży i zysków swoich klientów. Od 2007 roku wyznacza standardy w branży SEO/SEM. Dysponuje największym działem technicznym w Polsce, liczącym ponad 300 pracowników, ekspertów SEO z wieloletnim doświadczeniem. Firma rozwija się także poza granicami Polski, gdzie z powodzeniem realizuje projekty w USA i Azji. Pracuje dla takich klientów jak: Romet, Viessmann, PZU, Orange, Bielenda, Sneaker Peeker, nokaut.pl, epaka.pl, 123 Łazienka, Lou, Gerda, merlin.pl i wielu innych.