Świadomość ekologiczna rośnie, także w biznesie. Ekolodzy od lat biją na alarm i zachęcają przedsiębiorców do działań na rzecz ochrony środowiska. Promują stosowanie „zielonych technologii” i wykorzystywanie materiałów pochodzących z recyklingu.
Obecnie polskie firmy mają coraz większą świadomość znaczenia proekologicznych działań. Dla Grupa iCEA istotna jest realizacja założeń wynikających z misji organizacji. Taką też wartością jest dbałość o środowisko. Firma osiąga ten cel edukując pracowników, a także wdrażając konkretne rozwiązania. Jakie? Buduje relacje z klientami i sadzi drzewa!
Odpowiedzialność za naszą planetę spoczywa na nas wszystkich każdego dnia i w każdym miejscu – także w pracy. Prowadząc biznes warto zwrócić się ku naturze, budować ekologiczny wizerunek firmy i tym samym być krok przed konkurencją. Przyłączając się do projektu posadzimy.pl Grupa iCEA połączyła swoje działania z aktywnością proekologiczną pod hasłem „Rośniemy razem!”. Ten projekt to przykład tego, że można realizować cele biznesowe, dokładając swoją cegiełkę do walki o środowisko.
Jedno drzewo produkuje w ciągu roku tyle tlenu, ile zużywa człowiek w ciągu 2 lat. Natomiast drzewo o wysokości ok. 25 metrów pochłania tyle CO2, ile dostarczają dwa gospodarstwa domów jednorodzinnych, dlatego sadzenie drzew może przynieść ogromne korzyści dla środowiska. Dzięki temu pomagamy nie tylko przywrócić wysoką jakość powietrza, ale także przyczyniamy się do ochrony przyrody i walki ze zmianami klimatycznymi, a co najważniejsze dajemy dobry przykład.
Marketing od lat przybiera zielone barwy na skalę globalną. Przykładem takich działań jest rebranding McDonalda, który zastąpił kolor czerwony w swoim dotychczasowym key visual – zielonym, a tym samym pociągnął za sobą również szereg decyzji strategicznych o charakterze proekologicznym. Chyba najbardziej odczuwalną dla konsumenta zmianą było zastąpienie słynnych, plastikowych kubeczków McFlurry tymi papierowymi.
W branży marketingu internetowego i B2B sprawy wyglądają nieco inaczej: z góry bowiem zakłada się, że tego rodzaju działalność sama w sobie jest bardziej zielona. Nic bardziej mylnego! Biznes online również generuje swój ślad węglowy, chociażby przez wielostronicowe umowy papierowe czy po prostu zużywając ogromne ilości prądu (sprzęt elektroniczny, serwery, internet).
W Grupa iCEA bierzemy więc odpowiedzialność za siebie i naszych klientów, dlatego w trosce o planetę uruchomiliśmy akcję „Rośniemy razem!” Dzięki idei zielonego SEO, każda nowa umowa będzie miała swoje odzwierciedlenie w akcji sadzenia drzew, a nasi klienci mogą odebrać dedykowany certyfikat sadzenia drzew. To pokazuje, że łączenie biznesu i ekologii jest bardzo proste i wzajemnie angażuje do działań na rzecz ochrony środowiska – mówi Martyna Widomska, Specjalista ds. marketingu i koordynatorka akcji w Grupa iCEA.
Projekt „Rośniemy razem!” pokazuje, że prowadząc firmę można zaangażować się w działania proekologiczne. Drzewa można posadzić dla pracowników, klientów lub za zakup produktu czy usługi. Jest to proste rozwiązanie i w 100% zautomatyzowane:
Akcja sadzenia drzew odbywa się dwa razy w roku. Organizatorzy zwracają szczególną uwagę na fakt, by teren do sadzenia nie miał żadnych planów związanych z wycinką lasu. Dzięki temu las, który wspólnie sadzimy, będzie rósł znacznie dłużej!
W ciągu najbliższych kilku lat wiele zmieni się w kwestii świadomości proekologicznej. Już teraz można zauważyć przemiany, które dokonują się wewnątrz firm oraz wśród pracowników. Warto takie aktywności wdrażać krok po kroku, nieustannie przyczyniając się do poprawy kondycji środowiska.
…
Grupa iCEA to kluczowa spółka holdingu Digital Now!, która działa w sektorze marketingu internetowego. Dzięki biznesowemu podejściu do pozycjonowania stron internetowych realizuje strategie, które bezpośrednio przekładają się na wzrost sprzedaży i zysków swoich klientów. Od 2007 roku wyznacza standardy w branży SEO/SEM. Dysponuje największym działem technicznym w Polsce, liczącym ponad 300 pracowników, ekspertów SEO z wieloletnim doświadczeniem. Firma rozwija się także poza granicami Polski, gdzie z powodzeniem realizuje projekty w USA i Azji. Pracuje dla takich klientów jak: Romet, Viessmann, PZU, Orange, Bielenda, Sneaker Peaker, nokaut.pl, epaka.pl, 123 Łazienka, Lou, Gerda, merlin.pl i wielu innych.